The time is here

The day has come!
Dagen då Bush äntligen ska lämna vita huset för att åter bege sig till sin ranch är här. Denna dag har jag längtat efter i åtta år (ja, jag börjar bli gammal). 

Jag minns hur jag har tågade fram på Stockholms gator ivrigt skirikandes " Stoppa kriget i Irak, Bush kan kyssa sig där bak". Min personliga favorit var dock ´"Bush, Blair och Saddam-  Usch, blä och skam". Så ung och radikal har jag en gång varit.. Blair har fallit, Saddam har fallit . Nu är det Bushs tur! (lägg märke till min retorik)

Tur att inte övervakningssamhället var lika omfattande på min demosrationstid, i så fall skulle jag nog bli nekad inträde till USA när jag ska göra min efterlängtade New Yorkr-resa. Fast å andra sidan så - om FRA fick nyss på min hemtenta skulle jag nog bli klassad som ett potentiell terrorist - jag skrev att bästa sättet att  stoppa terrorism är att  skapa ett jämlikt samhälle. Det låter ju som om mor och far har närt en kommunism vid sin barm. 
                                        
Jag sökte först på "Bush ugly", men resultaten på bara "Bush" blev faktsikt bättre!

För att fira en eras slut publicerar jag några av Bushs höjdarcitat:


"They misunderestimated me."

"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we."


"There's an old saying in Tennessee - I know it's in Texas, probably in Tennessee - that says, fool me once, shame on - shame on you. Fool me - you can't get fooled again."


"Amigo! Amigo!" --George W. Bush, calling out to Italian Prime Minister Silvio Berlusconi in Spanish at the G-8 Summit, Rusutsu, Japan, July 10, 2008

"I know how hard it is for you to put food on your family."

"I know the human being and fish can coexist peacefully." 


Ägnar jag mig åt nätmobbning??

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHA jag dööööör

2008-11-05 @ 20:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0